E.Ahlström esittää: ravintola Olon astiavalinnat ja ruokafilosofia

Myynti- ja toimitusehdot

1 Asioiminen verkkokaupassa

Asiakas voi tehdä ostoksia avoimessa verkkokaupassa tai kirjautumalla sisään verkkokauppaan asiakas- / toimipaikkakohtaisilla tunnuksilla. 

Avoimessa verkkokaupassa voi ostoksia tehdä vain Y-tunnuksen omaava taho. Maksu tapahtuu tällöin aina verkkopankissa tai luottokortilla. 

Asiakas, jolla on asiakasnumero, voi tehdä ostoksia myös laskua vastaan kirjautumalla sisään Eahlstrom.fi -verkkosivustoon. 

Asiakasnumeron avaaminen edellyttää, että yrityksellä on toimitus- ja laskutusosoite Suomessa ja että yritys on merkitty Kaupparekisteriin. Asiakasnumeron avaamisesta ja sopimussuhteeseen sovellettavista ehdoista laaditaan myyjän (jäljempänä myyjä tai E.Ahlström) ja asiakkaan välillä erillinen asiakaskohtainen sopimus, jota sovelletaan verkkokauppaostosten lisäksi myös mahdollisiin muiden kanavien kautta tapahtuvaan kauppoihin. Myyjä tarkistaa ennen asiakasnumeron avaamista kaikkien asiakkaiden osalta luottotiedot yhdessä Suomen Asiakastieto Oy:n kanssa.

E. Ahlström Oy hallinnoi asiakkaidensa kirjautumiseen tarvittavia käyttäjätunnuksia ja salasanoja. E.Ahlström Oy toimittaa asiakasnumeron omaavalle asiakkaalle pyynnöstä uuden salasanan. Asiakkaan tulee olla yhteydessä E. Ahlström Oy:n asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@eahlstrom.fi.

2 Tilausten toimittaminen

Myyjä toimittaa tilaukset asiakkaan erikseen ilmoittamaan tai asiakasnumeroa vastaavaan toimitusosoitteeseen arkisin klo 8-16 välillä. E.Ahlström Oy ei tällä hetkellä pysty tarjoamaan noutovaihtoehtoa ostoksille. Arvioitu toimitusaika on 3-5 arkipäivää, mutta sesonkiaikana toimitusaika voi olla pitempi. 

Toimitusmaksu on 25 € (alv. 0%) ellei asiakaskohtaisissa sopimuksissa ole toisin määritelty, ja se lisätään kokonaishintaan ostosta tehtäessä. Tilauksen arvon ylittäessä Eahlstrom.fi-verkkokaupassa 100 € (alv. 0%) ja muissa tilauskanavissa 350 € (alv. 0%), myyjä ei veloita kuljetusmaksua. 

Varastosaldon ylittävät tilausmäärät tai tehdastoimitukset myyjä toimittaa jälkitoimituksena, heti kun tuote saapuu varastoon. E.Ahlström toimittaa tilauksia vain Suomeen.

3 Tilausten toimittaminen Ahvenanmaalle

E.Ahlström toimittaa tilauksia manner-Suomen lisäksi myös Ahvenanmaalle. Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa lisätietoja-kentässä, että kyseessä on ahvenanmaalainen yritys sekä ilmoittaa mahdollinen tullinumero. Asiakaspalvelu tekee merkinnät järjestelmään, jotta laskulle saadaan verottomat hinnat sekä muut tarpeelliset merkinnät.

4 Hinnat

Hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Kaikki esitetyt hinnat ovat verottomia ja niihin lisätään voimassa oleva lain mukainen arvonlisävero (24 %).

5 Maksutavat

Eahlstrom.fi-verkkokaupassa on mahdollista maksaa yleisimmillä suomalaisilla verkkopankeilla sekä luottokorteilla. 

Kirjautuvien asiakkaiden laskun maksuehto määräytyy asiakaskohtaisen sopimuksen perusteella. Maksun viivästyessä myyjä perii korkolain mukaisen viivästyskoron sekä huomautus- ja perintäkulut asiakaskohtaisen sopimuksen ehtojen mukaisesti. E.Ahlström tarkistaa laskutus- ja maksutiedot asiakkaiden osalta säännöllisesti. Myyjä voi evätä laskutusmahdollisuuden sellaisen asiakkaansa osalta, joka on laiminlyönyt aiemman laskun suorittamisen täysimääräisesti. Mikäli laskutusmahdollisuus on evätty, asiakas voi edelleen maksaa ostoksensa luottokortilla tai verkkopankissa.

6 Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa asiakas ottaa ensisijaisesti yhteyttä E. Ahlström Oy:hyn: asiakaspalvelu@eahlstrom.fi.

Paytrail Oyj, Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puh. 020 718 1830 / www.paytrail.com

7 Huomautukset

Asiakkaan on toimituksen vastaan otettuaan tarkastettava tavaran kunto ja lähetyksen oikeellisuus. Mahdolliset huomautukset tavaran laadusta tai muista epäkohdista on esitettävä viimeistään 3 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta E. Ahlström Oy:n asiakaspalveluun puh. 010 3495 100 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@eahlstrom.fi.

8 Palautukset

Myyjä ei myönnä tuotteille vaihto- tai palautusoikeutta, ellei asiakaskohtaisessa sopimuksessa ole toisin määritelty. Tuolloin myyjä veloittaa palautuvien tuotteiden loppusummasta 20 % käsittelykuluina.

9 Ylivoimainen este (Force Majeur)

Lakko, työsulku, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa myyjän noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Myyjällä ei ole velvollisuutta korvata asiakkaan vahinkoa, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä johtuvasta viivästyksestä tai toimituksen estymisestä.

10 Omistusoikeudet ja vastuu

Tavara siirtyy tilaajan omaisuudeksi, kun se on kokonaisuudessaan maksettu. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä asiakkaalle.

Myyjä ei vastaa asiakkaalle tavaran virheen tai viivästyksen aiheuttamasta välillisestä vahingosta. Myyjän vastuu on kaikissa tapauksissa rajoitettu enimmillään myydyn tavaran arvoon.

11 Riitakysymykset

Myyjän ja asiakkaan väliset erimielisyydet ratkaistaan myyjän kotipaikkakunnan käräjäoikeudessa.

12 Tietosuoja

E.Ahlström käsittelee henkilötietoja vastuullisesti GDPR-asetuksen ja kansallisen lainsäädännön mukaisesti. Asiakkaiden yritys- ja henkilötiedot tulevat vain Eahlstrom.fi -sivuston ja sen ylläpitäjän E. Ahlström Oy:n asiakasrekisterin käyttöön. Tietoja ei koskaan luovuteta ulkopuolisille tahoille.

14 Yhteystiedot asiakaspalveluumme

E.Ahlströmin asiakaspalvelun tavoittaa numerosta 010 3495 100 tai sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@eahlstrom.fi. Asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 8-16.

Poikkeustilamietteitä

Showroomimme avoinna ajanvarauksella

Gastro messut E-ahlström

Gastro 2020 uutuuksia!