Toimitusehdot yritysasiakkaille
1 Asioiminen verkkokaupassa
Asiakas voi tehdä ostoksia avoimessa verkkokaupassa tai kirjautumalla sisään verkkokauppaan asiakas- / toimipaikkakohtaisilla tunnuksilla.
Avoimessa verkkokaupassa voi ostoksia tehdä vain Y-tunnuksen omaava taho. Maksu tapahtuu tällöin aina verkkopankissa tai luottokortilla.
Asiakas, jolla on asiakasnumero, voi tehdä ostoksia myös laskua vastaan kirjautumalla sisään Eahlstrom.fi -verkkosivustoon.
Asiakasnumeron avaaminen edellyttää, että yrityksellä on toimitus- ja laskutusosoite Suomessa ja että yritys on merkitty Kaupparekisteriin. Asiakasnumeron avaamisesta ja sopimussuhteeseen sovellettavista ehdoista laaditaan myyjän (jäljempänä myyjä tai E.Ahlström) ja asiakkaan välillä erillinen asiakaskohtainen sopimus, jota sovelletaan verkkokauppaostosten lisäksi myös mahdollisiin muiden kanavien kautta tapahtuvaan kauppoihin. Myyjä tarkistaa ennen asiakasnumeron avaamista kaikkien asiakkaiden osalta luottotiedot yhdessä Suomen Asiakastieto Oy:n kanssa.
E. Ahlström Oy hallinnoi asiakkaidensa kirjautumiseen tarvittavia käyttäjätunnuksia ja salasanoja. E.Ahlström Oy toimittaa asiakasnumeron omaavalle asiakkaalle pyynnöstä uuden salasanan. Asiakkaan tulee olla yhteydessä E. Ahlström Oy:n asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@eahlstrom.fi.
2 Tilausten toimittaminen
Myyjä toimittaa tilaukset asiakkaan erikseen ilmoittamaan tai asiakasnumeroa vastaavaan toimitusosoitteeseen arkisin klo 8-16 välillä. E.Ahlström Oy ei tällä hetkellä pysty tarjoamaan noutovaihtoehtoa ostoksille. Arvioitu toimitusaika on 3-5 arkipäivää, mutta sesonkiaikana toimitusaika voi olla pitempi.
Toimitusmaksu on 25 € (alv. 0%) ellei asiakaskohtaisissa sopimuksissa tai tarjouksella ole toisin määritelty, ja se lisätään kokonaishintaan ostosta tehtäessä. Tilauksen arvon ylittäessä Eahlstrom.fi-verkkokaupassa 100 € (alv. 0%) ja muissa tilauskanavissa 350 € (alv. 0%), myyjä ei veloita kuljetusmaksua.
Varastosaldon ylittävät tilausmäärät tai tehdastoimitukset myyjä toimittaa jälkitoimituksena, heti kun tuote saapuu varastoon. E.Ahlström toimittaa tilauksia vain Suomeen.
3 Tilausten toimittaminen Ahvenanmaalle
E.Ahlström toimittaa tilauksia manner-Suomen lisäksi myös Ahvenanmaalle. Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa lisätietoja-kentässä, että kyseessä on ahvenanmaalainen yritys sekä ilmoittaa mahdollinen tullinumero. Asiakaspalvelu tekee merkinnät järjestelmään, jotta laskulle saadaan verottomat hinnat sekä muut tarpeelliset merkinnät.
4 Hinnat ja määrät
Hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Tarjousdokumenteissa olevat hinnat ovat voimassa tarjotuilla määrillä tarjouksen voimassaoloajanKaikki esitetyt hinnat ovat verottomia ja niihin lisätään voimassa oleva lain mukainen arvonlisävero (24 %). Toimitamme tuotteet aina täysinä myyntierinä, ellei asiakaskohtaisesti ole toisin sovittu.
Tuotteen myyjä pidättää oikeuden perua tilauksen, mikäli kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa niin, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, ja että keskivertoasiakkaan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on näytetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.
5 Maksutavat
Eahlstrom.fi-verkkokaupassa on mahdollista maksaa yleisimmillä suomalaisilla verkkopankeilla sekä luottokorteilla.
Kirjautuvien asiakkaiden laskun maksuehto määräytyy asiakaskohtaisen sopimuksen perusteella. Maksun viivästyessä myyjä perii korkolain mukaisen viivästyskoron sekä huomautus- ja perintäkulut asiakaskohtaisen sopimuksen ehtojen mukaisesti. E.Ahlström tarkistaa laskutus- ja maksutiedot asiakkaiden osalta säännöllisesti. Myyjä voi evätä laskutusmahdollisuuden sellaisen asiakkaansa osalta, joka on laiminlyönyt aiemman laskun suorittamisen täysimääräisesti. Mikäli laskutusmahdollisuus on evätty, asiakas voi edelleen maksaa ostoksensa luottokortilla tai verkkopankissa.
6 Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa asiakas ottaa ensisijaisesti yhteyttä E. Ahlström Oy:hyn: asiakaspalvelu@eahlstrom.fi.
Paytrail Oyj, Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puh. 020 718 1830 / www.paytrail.com
7 Huomautukset
Asiakkaan on toimituksen vastaan otettuaan tarkastettava tavaran kunto ja lähetyksen oikeellisuus. Mahdolliset huomautukset tavaran laadusta tai muista epäkohdista on esitettävä viimeistään 3 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta E. Ahlström Oy:n asiakaspalveluun puh. 010 3495 100 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@eahlstrom.fi.
8 Palautukset
Myyjä ei myönnä tuotteille vaihto- tai palautusoikeutta, ellei asiakaskohtaisessa sopimuksessa ole toisin määritelty. Tuolloin myyjä veloittaa palautuvien tuotteiden loppusummasta 20 % käsittelykuluina.
9 Ylivoimainen este (Force Majeur)
Lakko, työsulku, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa myyjän noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Myyjällä ei ole velvollisuutta korvata asiakkaan vahinkoa, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä johtuvasta viivästyksestä tai toimituksen estymisestä.
10 Omistusoikeudet ja vastuu
Tavara siirtyy tilaajan omaisuudeksi, kun se on kokonaisuudessaan maksettu. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä asiakkaalle.
Myyjä ei vastaa asiakkaalle tavaran virheen tai viivästyksen aiheuttamasta välillisestä vahingosta. Myyjän vastuu on kaikissa tapauksissa rajoitettu enimmillään myydyn tavaran arvoon.
11 Riitakysymykset
Myyjän ja asiakkaan väliset erimielisyydet ratkaistaan myyjän kotipaikkakunnan käräjäoikeudessa.
12 Tietosuoja
E.Ahlström käsittelee henkilötietoja vastuullisesti GDPR-asetuksen ja kansallisen lainsäädännön mukaisesti. Asiakkaiden yritys- ja henkilötiedot tulevat vain Eahlstrom.fi -sivuston ja sen ylläpitäjän E. Ahlström Oy:n asiakasrekisterin käyttöön. Tietoja ei koskaan luovuteta ulkopuolisille tahoille.
14 Yhteystiedot asiakaspalveluumme
E.Ahlströmin asiakaspalvelun tavoittaa numerosta 010 3495 100 tai sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@eahlstrom.fi. Asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 8-16.
Toimitusehdot yksityisasiakkaille
1 Asioiminen verkkokaupassa
Nämä ohjeet koskevat www.eahlstrom.fi verkkokaupassa asiointia. Verkkokaupan toiminnasta vastaa E.Ahlström Oy (y-2570110-2).
Yksityisasiakas voi tehdä ostoksia avoimessa verkkokaupassa ilman kirjautumista. Kirjautuminen on tarkoitettu vain yritysasiakkaille.
2 Tilausten toimittaminen
Myyjä toimittaa tilaukset yksityisasiakkaan tilauksen yhteydessä valitsemaan Schenker noutopisteeseen. Arvioitu toimitusaika on 3-5 arkipäivää, mutta sesonkiaikana toimitusaika voi olla pitempi.
Toimitusmaksu on 25 € (alv. 0%) ja se lisätään kokonaishintaan ostosta tehtäessä. Tilauksen arvon ylittäessä Eahlstrom.fi-verkkokaupassa 100 € (alv. 0%), myyjä ei veloita kuljetusmaksua.
E.Ahlström toimittaa tilauksia vain Suomeen.
3 Hinnat ja selvät hintavirheet
Hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Tuotteiden hinnat esitetään sekä verottomana että verollisena (24 %). Ostoskorissa tuotteiden hinnat ja laskelmat esitetään rivitasolla verottomina. Loppusummassa veron määrä ja lopullinen verollinen hinta on esitetty erikseen.
Tuotteen myyjä pidättää oikeuden perua tilauksen, mikäli kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa niin, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, ja että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on näytetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.
4 Maksutavat ja palveluntarjoaja
Eahlstrom.fi-verkkokaupassa on mahdollista maksaa yleisimmillä suomalaisilla verkkopankeilla sekä luottokorteilla Paytrail maksupalvelun kautta.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Reklamaatiotapauksissa yksityisasiakas ottaa ensisijaisesti yhteyttä E. Ahlström Oy:hyn: asiakaspalvelu@eahlstrom.fi.
Paytrail Oyj, Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puh. 020 718 1830 / www.paytrail.com
5 Huomautukset
Yksityisasiakkaan on toimituksen vastaanotettuaan tarkastettava tavaran kunto ja lähetyksen oikeellisuus. Mahdolliset huomautukset tavaran laadusta tai muista epäkohdista on esitettävä viimeistään 3 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta E.Ahlström Oy:n asiakaspalveluun puh. 010 3495 100 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@eahlstrom.fi.
6 Palautukset
Yksityisasiakas voi palauttaa tuotteen 30 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Myyjä perii palauttamisesta palautuksen kuljetuksesta syntyvät kustannukset. Tämä kuljetuskulu vähennetään rahapalautuksen summasta. Palautuskulu on 6,00 €/ lähetys Schenker noutopisteen kautta palautettuna. Myyjä ei palauta toimituksesta mahdollisesti maksettua rahtikulua.
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Palautusohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä.
7 Omistusoikeudet, vastuu ja takuu
Tavara siirtyy tilaajan omaisuudeksi, kun se on kokonaisuudessaan maksettu. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä asiakkaalle.
Myyjä ei vastaa yksityisasiakkaalle tavaran virheen tai viivästyksen aiheuttamasta välillisestä vahingosta. Myyjän vastuu on kaikissa tapauksissa rajoitettu enimmillään myydyn tavaran arvoon.
Yksityisasiakkaan ostamilla tuotteilla on valmistajan myöntämät takuuehdot. Takuun voimassaolo alkaa ostopäivästä.
8 Ylivoimainen este (Force Majeur)
Lakko, työsulku, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa myyjän noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Myyjällä ei ole velvollisuutta korvata asiakkaan vahinkoa, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä johtuvasta viivästyksestä tai toimituksen estymisestä.
9 Riitakysymykset
Myyjä vastaa tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi suosittelemme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.
10 Tietosuoja
E.Ahlström käsittelee henkilötietoja vastuullisesti GDPR-asetuksen ja kansallisen lainsäädännön mukaisesti. Kuluttaja-asiakkaiden henkilötiedot tulevat ensisijaisesti vain eahlstrom.fi-sivuston ja sen ylläpitäjän E.Ahlström Oy:n asiakasrekisterin käyttöön. E.Ahlström ei myy tai luovuta henkilötietoja ulkopuolisille tahoille, mutta voi siirtää henkilötietoja yhteistyökumppaneille esimerkiksi markkinointiviestinnän, maksupalvelujen tai perinnän suorittamista varten. Tällöinkin henkilötietoja käsitellään GDPR-asetusten ja kansallisen lainsäädännön mukaisesti.
11 Yhteystiedot asiakaspalveluumme
E.Ahlströmin asiakaspalvelun tavoittaa numerosta 010 3495 100 tai sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@eahlstrom.fi. Asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 8-16.