Tarkan taloudenpitäjän opas

9.10.2019 | Mika Romppanen

Syksyn varma merkki on ravintolapäällikön tuska budjetoinnista ja kannattavuuden seurannasta, vai mitä? Taloudellisuus, tehokkuus ja tuottavuus – näistä ravintolan kannattavuus rakentuu. Autamme sinua tekemään ravintolasi hankinnoista taloudellisesti järkevän paketin palveluidemme avulla. Tässä vinkkini: 

Taloudellisuutta verkkokaupan avulla

Asiakkaanamme saat yrityskohtaiset tunnukset verkkokauppaamme. Palvelu on helppo ja näppärä tapa hoitaa tilaukset, mutta se avustaa myös talouden hallinnassa. 

Voimme yhdessä rakentaa räätälöidyn näkymän verkkokauppaasi. Toimipisteesi voivat näin hankkia vain konseptiin tarkoitettuja tuotteita, eikä ohiostoja vääriin hankintoihin tule. 

Verkkokauppa budjetoinnin ja inventoinnin apuna

Verkkokaupan ominaisuuksia on mahdollista hyödyntää myös budjetointiin ja inventointiin. Kun esimies tai hankintapäällikkö pyytää astioille tai keittiötarvikkeille kustannusarviota tai hankinta-arvoa, voit kerätä tuotteet ostoskoriin ja tulostaa niistä PDF-tiedoston ilman tilaamista. 

Arjen hulinassa tilaukset voi näppärästi hoitaa muutamalla klikkauksella oman tilauspohjan tai ostohistorian kautta. Verkkokauppamme aukiolo mahdollistaa tilauksen tekemisen juuri silloin, kuin se sinulle sopii! 

Tehokkuutta yhden luukun taktiikalla

Olemme kumppanisi myös isompien kokonaisuuksien hallinnassa. Tarjoamme sinulle kaiken sen, mitä ammattimainen ruoanvalmistus, esillepano, jakelu ja tarjoilu sekä säilyttäminen vaativat. Kun kerrot meille, miten ravintolasi toimii, montako annosta siellä valmistetaan ja miten astiapalautus on hoidettu, niin voimme lähteä suunnittelussa eteenpäin. Tarjoamme avuksesi myös ravintolan avaajan muistilistaa. 

Ostojen - ovat ne sitten ravintolapöytiä, sohvia tai astioita - keskittäminen säästää aikaa ja kun tilaus hoidetaan yhden luukun taktiikalla, toimituskin on helppo organisoida sopivaan ajankohtaan. 

Varsinkin isoissa avauksissa ja ravintolan kalustamisessa saattaa olla tarvetta erilaisille rahoitusratkaisuille. Teemme myös yhteistyötä Danske Bankin kanssa ja tarjoamme joustavia rahoitus- ja osamaksuvaihtoehtoja hankinnoillesi. Näistä kerron mielelläni lisää!

Tuottavuutta prosessien sujuvuudella ja materiaalivalinnoilla

Jokaisen ravintoloitsijan tavoitteena on löytää hinta-laatusuhteeltaan hyvät, lujatekoiset ja funktionaaliset välineet ja tuotteet, jotka palvelevat ravintolan prosessia. Valikoimastamme löydät myös julkishallinnolle suunnatut erikoistuotteet.

Oikein valitut materiaalit, astioiden ja työvälineiden ergonomisuus, huollettavuus ja pinoutuvuus tekevät päivittäisistä rutiineista sujuvia ja tehokkaita. Nämä asiat korostuvat entisestään, kun ravintolan volyymi kasvaa.

Iso osa tuotteistamme on valmistettu vaativaan ravintolakäyttöön. Kun tiedämme, millaiseen tarpeeseen tuotteet ovat tulossa, osaamme suositella ravintolaasi sopivimmat. Uusimistarve harvenee, kun astiat kestävät pesua, kolhuja ja kovaa käyttöä kotikäyttöön suunniteltuja astioita paremmin. Tarpeen mukaan voimme tarjota sarjoja, joiden saatavuus on varmistettu 5-10 vuodeksi eteenpäin. Ja onhan meillä toki myös sarjoja, joiden valmistus on aloitettu jo 1900-luvun alkuvuosina!

 

Haluatko asiakkaaksi? Lue lisää asiakkuuden eduista!

Haluatko verkkokauppatunnukset? Täytä asiakkuuden avauslomake
Huomaathan, että laskutusasiakkaaksi liittyminen edellyttää myönteistä laskutuspäätöstä.

Mika Romppanen

Mika Romppanen

myyntipäällikkö
glögimukit ravintolaan ahlström

Mukit ja lasit glögikauteen

Varaston tyhjennysmyynti!

henksun joululahjat eahlström

Joululahjat henkilökunnalle