astioiden kierrätyspalvelu E.Ahlström

Tiedote: E.Ahlström aloittaa posliiniastioiden kierrättämisen

29.1.2019

Ravintoloiden ja hotellien astia-, keittiötarvike- ja sisustustukku E.Ahlström aloittaa posliiniastioiden kierrättämisen. Kierrätyspalvelun tarjoaminen ravintoloille on osa E.Ahlströmin vastuullisuusohjelmaa.

Ravintolan posliiniastioihin käytettävä lasite tekee astioista erittäin kestäviä ja mahdollistaa niiden pitkäikäisen, päivittäisen käytön ammattikeittiöissä. Kova ja kestävä lasite tekee posliiniastioista hankalasti kierrätettäviä ja tämän takia elinkaarensa päässä olevat ravintolaposliiniastiat ovat päätyneet sekajätteeseen.

E.Ahlströmin tavoitteena on, ettei ravintolaposliinia päätyisi jatkossa sekajätteen joukkoon kaatopaikalle. E.Ahlström tarjoaa posliiniastioiden kierrätysmahdollisuutta kaikille ja kaiken kokoisille ravintoloille helmikuun 2019 alusta alkaen.

- Suomen johtavana ravintola-alan astia-, keittiötarvike- ja sisustustukkuna kannamme ympäristövastuumme. Kierrätyspalvelu on tarjolla kaikille ravintoloille, eikä edellytä asiakassuhdetta. Näin laaja kierrätyksen palvelukonsepti on uutta ravintola-alalla, sanoo E.Ahlströmin toimitusjohtaja Petri Nupponen.

- Kun kierrätettävää materiaalia saapuu meille, teemme päätöksen jatkohyödyntämisestä. Käytöstä poistettavan ravintolaposliinin kierrätämme tiilien raaka-aineeksi Tiilerin tehtaalle Kemiönsaarelle. Hyväkuntoiset astiat toimitamme uudelleenkäyttöön hyväntekeväisyyteen, muun muassa Yhteinen pöytä -verkostolle Vantaalle, Petri Nupponen kertoo.

Lisätietoja medialle:
Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Johanna Suni, p. 0405154216, johanna.suni@eahlstrom.fi
Lue lisää astioiden kierrätyspalvelusta

Lisätietoja ravintoloille:
asiakaspalvelu@eahlstrom.fi

Perheomisteinen E.Ahlström on Suomen johtava ravintoloiden, hotellien ja ammattikeittiöiden astia-, sisustus- ja keittiötarviketukku ja maahantuoja. E.Ahlström edustaa Suomessa 200 astia- ja keittiötarvikebrändiä ja 200 sisustus- ja kalustusbrändiä. www.eahlstrom.fi | #eahlstrom | @e.ahlstrom | facebook.com/eahlstrom |

Sisustusratkaisut ravintolaan Eahlström

Ravintolan perustaminen: konsepti näkyy ja tuntuu

Pataruoka

Padat ja vuoat sadonkorjuuajan ruokiin

Ruokaa ja taidetta syksyn tapahtumissa