Olet tunnelmataikureiden uudessa PRO-kaupassa. Yli 100 €:n tilaukset toimituskuluitta. Tervetuloa!

Rakenna tunnelma kuin ravintolassa. Tervetuloa!

Tilaus- ja toimitusehdot yrityksille

Päivitetty 9.5.2022

 

Eahlstrom.fi on ensisijaisesti Y-tunnuksen omaaville tahoille suunnattu verkkokauppa, joka noudattaa alla olevia yritysten välisiä (B2B) yritysasiakkaan kaupanalan ehtoja.

E.Ahlström Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä tilaus- ja toimitusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia, eahlstrom.fi-sivustolla kulloinkin näkyvissä olevia, tilaus- ja toimitusehtoja. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan, ellei laissa ole toisin määrätty.

E.Ahlströmin verkkokaupasta voi ostaa myös ilman y-tunnusta E.Ahlströmin kuluttajakaupasta, jolloin toimitusehtoihin sovelletaan yksityisasiakkaan toimitusehtoja.

Toimitusehdot yritysasiakkaille

1 Asioiminen verkkokaupassa


Asiakas voi tehdä ostoksia avoimessa verkkokaupassa tai kirjautumalla sisään verkkokauppaan asiakas- / toimipaikkakohtaisilla tunnuksilla. 

Avoimessa verkkokaupassa voi ostoksia tehdä vain Y-tunnuksen omaava taho. Maksu tapahtuu tällöin aina verkkopankissa tai luottokortilla. 

Asiakas, jolla on asiakasnumero, voi tehdä ostoksia myös laskua vastaan kirjautumalla sisään Eahlstrom.fi -verkkosivustoon. 

Asiakasnumeron avaaminen edellyttää, että yrityksellä on toimitus- ja laskutusosoite Suomessa ja että yritys on merkitty Kaupparekisteriin. Asiakasnumeron avaamisesta ja sopimussuhteeseen sovellettavista ehdoista laaditaan myyjän (jäljempänä myyjä tai E.Ahlström) ja asiakkaan välillä erillinen asiakaskohtainen sopimus, jota sovelletaan verkkokauppaostosten lisäksi myös mahdollisiin muiden kanavien kautta tapahtuvaan kauppoihin. Myyjä tarkistaa ennen asiakasnumeron avaamista kaikkien asiakkaiden osalta luottotiedot yhdessä Suomen Asiakastieto Oy:n kanssa.

E. Ahlström Oy hallinnoi asiakkaidensa kirjautumiseen tarvittavia käyttäjätunnuksia, jotka ovat sähköpostimuotoisia. E.Ahlström Oy toimittaa asiakasnumeron omaavalle asiakkaalle linkin salasanan asettamista varten. Asiakkaan tulee olla yhteydessä E. Ahlström Oy:n asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@eahlstrom.fi.

2 Tilausten toimittaminen


Myyjä toimittaa tilaukset asiakkaan erikseen ilmoittamaan tai asiakasnumeroa vastaavaan toimitusosoitteeseen arkisin klo 8-16 välillä. E.Ahlström Oy ei tällä hetkellä pysty tarjoamaan noutovaihtoehtoa ostoksille. Arvioitu toimitusaika on 3-5 arkipäivää, mutta sesonkiaikana toimitusaika voi olla pitempi. 

Toimitusmaksu on 14,90 € (alv. 0%) ellei asiakaskohtaisissa sopimuksissa tai tarjouksella ole toisin määritelty, ja se lisätään kokonaishintaan ostosta tehtäessä. Ellei toisin ole sovittu, tilauksen arvon ylittäessä Eahlstrom.fi-verkkokaupassa 100 € (alv. 0%) ja muissa tilauskanavissa 350 € (alv. 0%), myyjä ei veloita kuljetusmaksua. 

Varastosaldon ylittävät tilausmäärät tai tehdastoimitukset myyjä toimittaa jälkitoimituksena, heti kun tuote saapuu varastoon. E.Ahlström toimittaa tilauksia vain Suomeen.

3 Tilausten toimittaminen Ahvenanmaalle


E.Ahlström toimittaa tilauksia manner-Suomen lisäksi myös Ahvenanmaalle. Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa lisätietoja-kentässä, että kyseessä on ahvenanmaalainen yritys sekä ilmoittaa mahdollinen tullinumero. Asiakaspalvelu tekee merkinnät järjestelmään, jotta laskulle saadaan verottomat hinnat sekä muut tarpeelliset merkinnät.

4 Hinnat ja määrät


Hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Tarjousdokumenteissa olevat hinnat ovat voimassa tarjotuilla määrillä tarjouksen voimassaoloajanKaikki esitetyt hinnat ovat verottomia ja niihin lisätään voimassa oleva lain mukainen arvonlisävero (24 %). Toimitamme tuotteet aina täysinä myyntierinä, ellei asiakaskohtaisesti ole toisin sovittu.

Tuotteen myyjä pidättää oikeuden perua tilauksen, mikäli kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa niin, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, ja että keskivertoasiakkaan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on näytetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä. 

5 Maksutavat


Eahlstrom.fi-verkkokaupassa on mahdollista maksaa yleisimmillä suomalaisilla verkkopankeilla sekä luottokorteilla. 

Kirjautuvien asiakkaiden laskun maksuehto määräytyy asiakaskohtaisen sopimuksen perusteella. Maksun viivästyessä myyjä perii korkolain mukaisen viivästyskoron sekä huomautus- ja perintäkulut asiakaskohtaisen sopimuksen ehtojen mukaisesti. E.Ahlström tarkistaa laskutus- ja maksutiedot asiakkaiden osalta säännöllisesti. Myyjä voi evätä laskutusmahdollisuuden sellaisen asiakkaansa osalta, joka on laiminlyönyt aiemman laskun suorittamisen täysimääräisesti. Mikäli laskutusmahdollisuus on evätty, asiakas voi edelleen maksaa ostoksensa luottokortilla tai verkkopankissa.

6 Maksupalvelutarjoaja


Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa asiakas ottaa ensisijaisesti yhteyttä E. Ahlström Oy:hyn: asiakaspalvelu@eahlstrom.fi.

Paytrail Oyj, Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puh. 020 718 1830 / www.paytrail.com

7 Huomautukset


Asiakkaan on toimituksen vastaan otettuaan tarkastettava tavaran kunto ja lähetyksen oikeellisuus. Mahdolliset huomautukset tavaran laadusta tai muista epäkohdista on esitettävä viimeistään 3 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta E. Ahlström Oy:n asiakaspalveluun puh. 010 3495 100 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@eahlstrom.fi.

8 Palautukset


Myyjä ei myönnä tuotteille vaihto- tai palautusoikeutta, ellei asiakaskohtaisessa sopimuksessa ole toisin määritelty. Tuolloin myyjä veloittaa palautuvien tuotteiden loppusummasta 20 % käsittelykuluina.

9 Ylivoimainen este (Force Majeur)


Lakko, työsulku, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa myyjän noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Myyjällä ei ole velvollisuutta korvata asiakkaan vahinkoa, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä johtuvasta viivästyksestä tai toimituksen estymisestä.

10 Omistusoikeudet ja vastuu


Tavara siirtyy tilaajan omaisuudeksi, kun se on kokonaisuudessaan maksettu. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä asiakkaalle.

Myyjä ei vastaa asiakkaalle tavaran virheen tai viivästyksen aiheuttamasta välillisestä vahingosta. Myyjän vastuu on kaikissa tapauksissa rajoitettu enimmillään myydyn tavaran arvoon.

11 Riitakysymykset


Myyjän ja asiakkaan väliset erimielisyydet ratkaistaan myyjän kotipaikkakunnan käräjäoikeudessa.

12 Tietosuoja


E.Ahlström käsittelee henkilötietoja vastuullisesti GDPR-asetuksen ja kansallisen lainsäädännön mukaisesti. Asiakkaiden yritys- ja henkilötiedot tulevat vain Eahlstrom.fi -sivuston ja sen ylläpitäjän E. Ahlström Oy:n asiakasrekisterin käyttöön. Tietoja ei koskaan luovuteta ulkopuolisille tahoille.

14 Yhteystiedot asiakaspalveluumme


E.Ahlströmin asiakaspalvelun tavoittaa numerosta 010 3495 100 tai sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@eahlstrom.fi. Asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 8-16.

 

Haluatko asioida yksityisasiakkaana? Siirry E.Ahlströmin verkkokauppaan kuluttajille.

Toggle Nav
Ostoskori